Ny “Google Helpful Content Update” kan ramme din hjemmeside med AI-indhold

Søgemaskinen Google er en populær markedsføringsplatform- og strategi som bruges af de fleste virksomheder, hvad end det er lokal SEO eller almen søgemaskineoptimering på hjemmesider.

Til trods for at der i dag er mange stærke konkurrenter på de fleste søgeord, så er der rig mulighed for nye spillere på markedet, til at konkurrerer med de gamle og stærke på markedet, årsagen til dette finder vi blandt andet i de mange årlige Google opdateringer så vel som Google Core Updates som frigives 1-3 hvert år.

Torsdag 18 august meddelte Google endnu en opdatering på vej ved navnet ”Google Helpful Content Update”, som vil fokusere på indholdet først og fremmest. Opdateringen er ikke en Google Core Update, men der rygtes at med den seneste Core Update som blev udrullet 12 september, vil understøtte den foregående opdatering vedrørende Helpful Content.

Hvad er ”Google Helpful Content Update”?

Google Helpful Content Update er en af mange opdateringer som Google Search har tilføjet til søgemaskinealgoritmen i løbet af 2022. Opdateringen blev udrullet 25 august 2022 og færdigudrullet 9 september 2022.

Opdateringen skal påvirke søgeresultateter på søgemaskinen i retning mod hjælpsomt indhold skrevet af mennesker, for mennesker og

Derfor bør du minimere AI-skrevet indhold

AI eller kunstig intelligens er et fantastisk værktøj og en banbrydende teknologi som er i stadig udvikling, som alt andet teknologi under udvikling, så er det ikke perfekt.

Men selvom AI ikke er perfekt, så er det i enorm grad brugbart og selv søgemaskinen Google bruger AI til crawling, indeksering og rangering af søgeresultater.

I dag findes der mange markedsføringsværktøjer, heriblandt værktøjer som bruger AI der kan hjælpe dig med indholdsproduktion. Særligt Copymatic.ai og Jasper.ai er populære indenfor tekstforfatningsmiljøet, hvad det gælder AI-indholdsproduktion.

Manglende sammenspil mellem indhold

Hvis du har en blog hvor nogle artikler er selvskrevne og andre er AI-skrevet eller delvis AI-skrevet, så vil Google mest sandsynligt kunne se, at dette indhold er genereret og ikke skrevet af samme person, til trods for den strukturerede data tilsiger at artiklerne på tværs af bloggen er skrevet af samme person.

Denne konflikt kan skabe problemer for dine rangeringer i søgeresultatet på Google og påvirke dig negativt.

Du kan bruge AI-indholdsgeneratorer men…

Du kan bruge AI-indholdsgeneratorer men du bør bruge ekstra tid og energi på